200128 Tiedotuskampanja

Sen minkä näkee voi muuttaa

Kampanjan tavoite on edistää tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta suomalaisilla työpaikoilla. Keskeisenä välineenä on lyhytelokuvat ja niiden ympärille rakennettu lisämateriaali. Lisämateriaaliin kuuluu rakentavan keskustelun menetelmä sekä teemaan liittyvät napakat faktojen koosteet, mm. termien määrittely. Kampanja on tietoisuutta lisäävä ja osallistumiskynnys on matala. Kampanja ei nojaa niinkään tarkkaan teoreettiseen malliin, vaan tukee tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustyötä tarjoamalla matalan kynnyksen työkalun tietoisuuden lisäämiselle, ilmiöiden tunnistettavaksi tekemiselle ja koulutukselle. Kyseessä on ennen kaikkea näkyväksi tekemisestä, tietoisuuden herättämisestä ja empatian lisäämistä elokuvien tarjoamien samaistumisen kokemusten kautta. Kampanja pyrkii myös antamaan äänen heille, joilla ei ole valtaa tai voimia taistella syrjiviä asenteita vastaan yksin. Kampanjatoimenpiteet ovat: lisämateriaalin tuottaminen työpaikkojen käyttöön elokuvien ja keskustelun tueksi, henkilökohtaiset kontaktoinnit työpaikoille sekä somekampanja, johon liittyy ostettua näkyvyyttä.

Hankkeen vastuuhenkilö
Elli Toivoniemi

Hanketiedot

  • HakijaTuffi Films Oy
  • ToteuttajaTuffi Films Oy
  • Lisätietoja
  • Elli Toivoniemi
    elli@tuffifilms.com
  • Toteutusaika
  • 1.4.2020 - 30.10.2020
  • Työsuojelurahaston päätös
  • 19.3.2020
    25 000 euroa
  • Kokonaiskustannukset
  • 50 658 euroa