Tutkimus tutuksi -tapaamisen 30.1.2020 aineistot julkaistu netissä

Työsuojelurahaston 30.1.2020 järjestämässä Tutkimus tutuksi -tapaamisen aiheena oli hyvä asiakaspalvelu.

Kehityspäällikkö Lotta Lindroos kertoi Viking Linen kehittämishankkeesta, jonka avulla parannettiin laivahenkilökunnan työntekijä- ja asiakaskokemusta.  Kehittämistyöhön osallistuivat Mariellan ja Gabriellan buffeet-ravintolan tarjoilijat, keittiöhenkilökunta ja esimiehet. Valmennuksesta vastasi TheatreWorksin perustaja, työyhteisövalmentaja Satu-Mari Jansson. Kohtaamisia asiakkaiden kanssa harjoiteltiin teatterin ja draaman keinoin. Jansson ja Lindroos kävivät läpi hanketta sekä sitä, millaista on ollut kehittää asiakaspalveluosaamista teatterin keinoin ja mitä hyötyä hankkeesta oli henkilökunnalle.  

 

Tutkimus tutuksi -tapaamisessa Jollas Instituutin valmennuspäällikkö Henrik Ikonen kertoi esimerkkien kera asiakaspalvelun kehittämisestä, asiakaspalveluinterventioista sekä valmennusten vaikuttavuudesta.

Tilaisuuden lopussa järjestettiin paneelikeskustelu, jossa edellä mainitut henkilöt keskustelivat muun muassa asiakaspalvelusta ja asiakkaiden kohtaamisesta. Panelistit improvisoivat pari asiakaskohtaamistilannetta. Paneelikeskustelua veti Työsuojelurahaston tutkimusasiantuntija Mikael Saarinen.

Tilaisuuden tallenne: Asiakas on tärkein: luovilla keinoilla asiakaspalvelumestariksi

Kesto: 1:32:01

Video:

Parempaa asiakaspalvelua

Kesto: 3:33

Esitykset:

Lotta Lindroos ja Satu-Mari Jansson, Viking Linen kehittämishanke

Henrik Ikonen, Jollas Instituutti,

Hankkeet: 190232 Parempaa työntekijä- ja asiakaskokemusta teatterin keinoin ja 180149 Valmennusten vaikuttavuutta ja oppimista tehostava kehittämishanke